2012. március 8., csütörtök

Citromos-fokhagymás csirke



Az nagyon jó, amikor egy hozzávalóra, egy ötletre, sok-sok gondolkodás, tervezgetés, utánanézés és bevásárlás után felépítesz valami nagyon finomat. Ezt hívom én programfőzésnek. Elágazásos főzés, amikor elkészítesz valamit, és vagy a maradékból, vagy a megmaradt hozzávalókból készítesz valami mást - egy kicsit rejtvényfejtéshez hasonlít ez, és amikor elkészül az étel, büszke lehetsz magadra, hogy milyen takarékos gazdasszonnyá nőtted ki magad, még akkor is, ha az eredményhirdetésnél az értékelő mondat úgy kezdődik, hogy "Ágnes... miattam... ilyet...". És végül ott az opportunista főzés, amikor akciós a libanyak, a kakaópor, vagy akár a füstölt csülök, megveszed, felütöd az internetet, és az első olyan recept alapján főzöl valamit, amihez minden hozzávaló eleve megvan otthon.
Tegnap elágazásos főzéssel készült el a póréhagyma krémleves, ma pedig a szomszédos csirkebolt hirdette öles betűkkel, hogy akciós a csirkecombfilé, én pedig azonnal kihasználtam az alkalmat. A csirkecombfilé nekem a legértékesebb csirkeforma: változatosan lehet elkészíteni, és zamatos, szaftos, sokkal jobb, mint a csirkemell, esküszöm. A kérdés már csak az volt, hogy miképpen főzzem meg. Mivel a thai csirkeleves főzése esetén előzetes bejelentési kötelezettséggel tartozom több ismerősöm felé is (ezúton üzenem mindenkinek, hogy nem sokat várat már magára), kénytelen voltam beírni a gugli keresőbe ékes angol nyelven, hogy csirkecombfilé + recept + micsináljak, és így született meg a mai ebéd.

Hozzávalók:
4 csirkecombfilé (akár lebőrözve is)
5 dkg zsemlemorzsa
5 dkg olvasztott vaj
1 citrom leve
3 gerezd fokhagyma
só, bors
csipet cayenne-paprika (akár el is maradhat, vagy lehet kísérletezni más fűszerekkel)

A sütőt melegítsük elő 175 fokra. Az olvasztott vajból használjunk fel egy keveset egy sütőtál kikenéséhez. Egy keverőtálban öntsük össze a vajat, citromlevet, fűszereket. A csirkét mártsuk először a vajas keverékbe, majd zsemlemorzsába. Fedetlenül süssük készre 30-35 perc alatt.
Véletlenül elkaptam még azt a két avokádót, ami éppen elmászni készült. Egy apróra felkockázott paradicsommal, némi lime-lével és egy erre a célra vásárolt fűszerkeverékkel összetúrtam egy guacamolét, és nagyon kiadósat ebédeltem.

2 megjegyzés:

  1. Juditka, olyan jó ezeket olvasni... :) Ha csak olvasom, igazán diétás, de olyan "ízesen" írod le, hogy evés nélkül jól lehet lakni vele :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megcsinálod, az is diétás, a másfél kiló csirkéhez csak 5 deka vaj kell :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...